تصويرسازي براي مطبوعات2


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 38
:: بازدید سال : 121
:: بازدید کلی : 5839

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

تصويرسازي براي مطبوعات2
دو شنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت 18:38 | بازدید : 84 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

براي تصويرسازاني كه كارويرايشي انجام مي دهند، اولين مرحله ايجاد تصورات بايد با سرعت انجام شود . تصور ايده ها را با طراحي كردن و كشيدن نقشه و ايجاد طراحي هاي نامفهوم و كشيدن طرح آغاز مي نمايد... يك ايده بزرگ تنها در صورتي كارآمد است كه مفاهيم را خوب منتقل كند و مرحله تصورات ، اولين آزمايش يك مفهوم و صحت آن است .

تصويرسازي ها با تكنيكي تركيب مي شوند كه از عناصر عكاسي ديجيتال ، كولاژ و عناصر دوباره طراحي شده و مجددا كارشده ، استفاده مي كند تا در كل صفحه و در حاشيه داخلي صفحات ضميمه يك مجله هفتگي رنگي به شكل موثر استفاده شود . ايجادتصويرسازي هاي چشمگير با اجراي عالي و تفكري پيشرو ، درمهلت محدود وبا دستمزد پايين ، غالبا بدون يك متن كامل همراه آن ، تماما بخشي ازكاريك تصويرسازويرايشي است . درتصويرسازي براي مطبوعات بزرگسالان ، شرايط كلي مخاطب ، ويژگي بصري و كلي نشريه اي كه تصويرسازي براي آن انجام مي شود وشرايط فرهنگي جامعه ي مخاطب درنظر گرفته مي شود . حتي نوع كاغذ نشريه و شرايط چاپ آن درچگونگي تصويرسازي موثراست . دراين زمينه رنگ اهميت كمتري نسبت به تصويرسازي براي كودكان دارد و بسياري ازاوقات درنشريه تمام رنگي براي بزرگسالان ، تصويرگر باوجود امكان استفاده از تمام رنگ ها ، عمدا رنگ هاي محدود و تيره اي را انتخاب مي كند . تصويرسازي يك رنگ كه درآن فقط از رنگ سياه استفاده شده باشد براي بزرگسالان كاملا گوياست ، اما براي ارتباط با كودكان مناسب نيست . تصويرسازي براي بزرگسالان درايران نيز پيشينه اي ديرينه دارد ، تاانجا كه ماني صاحب كتاب يا كتاب هايي بوده است براي تبليغ عقايد و نظرات خود ، به ارزش وتوانايي هاي تصويرو نقش براي ارسال پيام و ايجاد وارتباط و نفوذمخاطب توجه نموده وازاين امكان براي تبليغ خود استفاده كرده است .

مسيرنگارگري در جهان و ايران خارج از بحث است اما قابل ذكر مي باشد كه پس از ورود صنعت چاپ به ايران واغاز كار مطبوعات ، تصويرسازي به صورت گوناگون بافن آوري جديد ، خود راتطبيق مي دهد و به كارمي آيد . درغرب نيز تصويرسازي پس ازاختراع چاپ به تدريج در اثارچاپي وارد شد . نخستين تصويرسازي ها در مطبوعات اروپايي ونيز ايران ، منطبق با امكانات چاپ هاي ابتدايي بود وخط در آنها عنصر اصلي و مهم بصري به شمار مي رفت و در تصويرسازي مطبوعاتي تا سالها رنگ حضور نداشته است . ازويژگي هاي ارزشمند تصويرسازي مطبوعات نخستين ، هماهنگي تصوير و نوشته هاي متن از لحاظ بصري است كه هم در مطبوعات قديم غرب وهم در روزنامه هاي چاپ سنگي ايران ديده مي شود .

در نخستين مطبوعات ايران ، هنرمنداني چون صنيع الملك ، ابوتراب ، ميرزا موسي و ... تصاويري ارزشمند را هماهنگ با فضاي بصري روزنامه به وجود آورند . دومين نشريه پارسي زبان ، وقايعاتفاقيه كه به همت ميرزاتقي خان اميركبير و تحت نظر او منتشر شد در پنجم صفر 1277 ، به روزنامه دولت عليه ايران تغير نام داد . مديريت روزنامه جديد برعهده ميرزا ابوالحسن خان غفاري ملقب به صنيع الملك ، گذاشته شد . اين نشريه را مي توان نخستين روزنامه مصور ايران به حساب آورد. درهر شماره اين روزنامه ، چند تصوير به قلم صنيع الملك ، با اجراي قوي و ماهرانه ، ارائه شده است كه موضوع آن ها تصويررجال و اشراف و بناها و كاخ هاي معروف است . روزنامه هاي علمي ، شرف ، شرافت ، ادب ، طلوع ، چهره نما ، شاهنشاهي ، عدالت ، آزاد و اميد ازديگر نشريات مصور دوره قاجار بوده اند و در اين ميان روزنامه شرف و شرافت از نظر مصورسازي و ارزشهاي بصري قابل تاكيد هستند . روزنامه شرف از سال 1300 ه ق ، بانقاشي هاي ميرزاابوتراب غفاري برادرزاده صنيع الملك و برادر كمال الملك انتشار يافت و87 شماره از آن منتشر شد . در صفحه آغازين آن و در برخي صفحات ديگر ، تصاويري از رجال و شاهزادگان كه ميرزا ابوتراب نقاشي مي كرد به چاپ رسيد .



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: